pl
de

Jak prawidłowo wybierać meble biurowe?

Meble biurowe pełnią dwie, niezwykle istotne funkcje. Po pierwsze ułatwiają i uprzyjemniają one wykonywanie obowiązków pracownikom, a po drugie kreują wizerunek firmy – niejako są jej wizytówką. Wystrój wnętrza oraz eleganckie i reprezentatywne meble biurowe są elementami, które jako pierwsze rzucają się w oczy klientom odwiedzającym dane przedsiębiorstwo i wysyłają sygnał o jego pozycji rynkowej, kondycji finansowej oraz zainteresowaniu kontrahentów. W przeciwieństwie do monumentalnych i pompatycznych mebli gabinetowych, nieco bardziej popularnych w dawniejszych czasach, obecne meble biurowe z Warszawy cechują się prostotą form, zgeometryzowanymi kształtami i oczywiście funkcjonalnością, gdyż w przypadku mebli biurowych z Warszawy, to właśnie funkcjonalność i ergonomia są jednymi z ważniejszych elementów decydujących o ich atrakcyjności, z punktu widzenia potencjalnego nabywcy.

Meble biurowe to przede wszystkim nowoczesne szafki, biurka, regały, komody, gabloty, lady recepcyjne, a także kuchnie biurowe. Wnętrza wyposażone w doskonale dobrane meble nie tylko robią wrażenie na klientach, ale również wprowadzają przyjazną atmosferę sprzyjającą efektywnej pracy. Moda meblarska podlega nieustannym zmianom. Wprowadzane są nowe trendy wzory i rozwiązania, a wszystko po to, aby meble w biurze, były jeszcze bardziej eleganckie, jeszcze bardziej nowoczesne i jeszcze bardziej funkcjonalne. Spośród bogatej oferty mebli biurowych – czy to klasycznych, czy nowoczesnych, potencjalni nabywcy mogą dobierać kolorystykę, wzornictwo, a także rozwiązania dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. Współczesne meble biurowe to przede wszystkim solidność, trwałość , wysoka jakość wykorzystanych surowców oraz indywidualizm. Wraz ze wzrostem konkurencyjności, diametralnie uległa zmianie sytuacja klienta, który nie jest już zmuszony do zakupu takich zestawów, które są mu oferowane, tylko nabywa meble dostosowane niemal w 100% do jego wymagań. Meble biurowe, a także wystrój wnętrza każdej firmy, jest tak samo istotny jak wygląd domu. Przebywając dużą część swojego czasu w biurze niezwykle ważne jest, żebyśmy czuli się w nim komfortowo. Oczywiście wpływ samych mebli biurowych na nasze samopoczucie jest bardzo duży, jednak takie czynniki jak oświetlenie, kolor ścian czy wygląd podłóg również odgrywają znaczącą rolę. Za pomocą mebli biurowych i wystroju można skutecznie motywować pracowników do efektywniejszej pracy, dlatego tak cenione są ergonomiczne i estetyczne meble biurowe, wykonane z wysokogatunkowych surowców.

Na początku warto zauważyć, że wyposażenie biura to znacznie więcej, niż tylko sprzęt komputerowy, drukarki, faks, niszczarki itp.. Aby móc swobodnie i komfortowo korzystać z tych wszystkich dobrodziejstw współczesnej technologii, trzeba oczywiście również mieć meble, w których (na których) przedmioty te można trzymać. W niniejszym artykule postaramy się przybliżyć Państwu, jakie cechy powinny posiadać optymalne względem Waszych potrzeb meble biurowe. Dzięki tej lekturze, powinno być Wam znacznie łatwiej zdecydować się na konkretną propozycję mebli do Państwa firmy, czy domowego gabinetu.

Na skróty:

Meble biurowe. Istotne parametry i funkcje

Cechą charakterystyczną, jaką odznaczają się meble biurowe jest bardzo duża rozpiętość cenowa. Sprawia, to że w większości przypadków pierwszą ważną decyzją, jaką musimy podjąć przy meblowaniu biura, jest to, ile chcemy zainwestować w to przedsięwzięcie środków finansowych. Wiele osób jest przekonana, że znacznie lepiej zainwestować więcej, kupić meble drogie, ale za to solidne, gwarantujące, że będzie można pracować przy nich przez bardzo długi czas. Jest to pogląd o tyle słuszny, że tanie meble biurowe, zwykle są nie tylko tanie, ale także tandetne, co dotyczy zazwyczaj nie tylko samej konstrukcji, ale również wyglądu, zdającego się krzyczeć do obserwatora „Jestem Tani i kiepski, a zaraz najpewniej się rozlecę”. Chcąc zadbać o wizerunek przedsiębiorstwa, wywołać u odwiedzających je osób wrażenie solidności i pewności, a jednocześnie zapewnić sobie rozwiązanie na wiele lat – zdecydowanie warto zainwestować w meble, których cena będzie adekwatna do jakości ich wykonania.

Nie każdy posiada talent do urządzania wnętrz, czy nawet podstawowy zmysł estetyczny. Z tego powodu bardzo wiele osób decyduje się na wynajęcie profesjonalnego dekoratora. W większości przypadków to bardzo trafny wybór, choćby dlatego, że architekci wnętrz doskonale zdają sobie sprawę, jakimi cechami powinno odznaczać się każde biuro, by było ergonomiczne, estetyczne i przy tym maksymalnie funkcjonalne. Ergonomia to rzecz bodaj najważniejsza jeśli chodzi o umeblowanie biura. Niestety niedoświadczeni we wnętrzarstwie przedsiębiorcy, zdają się często dostrzegać to dopiero po zakupie mebli. Aby uniknąć takiej kłopotliwej sytuacji, warto wcześniej zastanowić się, jakiego rodzaju sprzęty (elektroniczne i meblowe) powinny znaleźć się w swoim sąsiedztwie.

Biura zazwyczaj wyglądają do siebie bardzo podobnie. Mieszczą się w nich biurka, regały, krzesła i fotele obrotowe, stoły konferencyjne i szafy. Z powodu powszechności i ustandaryzowania się niektórych wzorów mebli, często przechodząc z jednej firmy do drugiej mamy wrażenie, jakbyśmy wciąż pozostawali w tej pierwszej. Taka sytuacja nie wpływa dobrze na to jak klienci postrzegać będą dane przedsiębiorstwo, zabija ona jego oryginalność, mąci klarowność wizerunku.

Tymczasem, decydując się na nieco większą inwestycję i zakup trochę droższych mebli biurowych, zyskacie Państwo możliwość wyróżnienia ich za pomocą wielu całkiem dobrze prezentujących się i oryginalnych dekoracji. Daje to możliwość stworzenia w pełni niepowtarzalnej i oryginalnej aranżacji biurowej, której Państwa klienci z całą pewnością nie pomylą z żadną inną.

Odwiedzając salony meblowe z meblami do biura, zauważycie Państwo, jak wiele na rynku dostępnych jest różnego rodzaju opcji i rodzajów poszczególnych mebli. Wystarczy wykazać minimum zaangażowania, by przekonać się, że naprawdę jest w czym wybierać. Idealne meble biurowe w Państwa firmie powinny przede wszystkim wychodzić naprzeciw Twojemu gustowi, a także potrzebom i preferencjom zatrudnianych przez Ciebie pracowników.

Zanim zaczniemy wybierać i kupować meble biurowe, powinniśmy porządnie zastanowić się, gdzie dokładnie będą one przydatne, a także kto i w jaki sposób będzie na co dzień z nich korzystał. Całkowicie inne meble okażą się z pewnością odpowiednie, gdy chodzi o wyposażenie sali konferencyjnej, reprezentacyjnej recepcji, czy np. biura, w którym każdego dnia pracować będą nasi pracownicy. Należy uwzględnić również ich potrzeby. W przypadku niektórych działów nie będą oni przykładali takiej wagi, jak w działach pozostałych. Np. większą wrażliwością estetyczną odznaczają się zwykle kobiety, tam zatem gdzie pracuje ich więcej, zdecydowanie warto przyłożyć się do wystroju nieco bardziej.

Dopiero po gruntownym rozpatrzeniu wszystkich czynników i ich poszczególnych aspektów, powinno się przystąpić do wyboru konkretnych mebli.

Istotnym elementem w całym procesie jest wysokość możliwego do spożytkowania na meble biurowe budżetu. Określając jednoznacznie własne finansowe możliwości, zawęża się zakres wyszukiwania optymalnych mebli. Polecamy zostawić sobie pewien margines błędu (przyjąć, że ostateczna kwota może być nieco wyższa), dzięki czemu, jeżeli przypadną Wam do gustu ładne i dobre meble, acz cechujące się też trochę wyższą ceną – nie będziecie musieli z nich rezygnować.

Prawdopodobnie najbardziej istotnym czynnikiem przy zakupie mebli biurowych jest ich ergonomia. Każdego dnia, przez 8-12 godzin będą wykonywać przy nich swoje obowiązki Wasi pracownicy. Trzeba pamiętać, by zapewnić im maksymalną wygodę. Praca nie powinna powodować skrzywień kręgosłupa, skurczy nóg, czy tego typu schorzeń, bądź niedogodności.

Biurka powinny mieć odpowiednią wysokość, a krzesła odznaczać się należytą twardością. Zbyt miękkie krzesło tylko na samym początku będzie wydawało się wygodne, po wielu godzinach pracy, wrażenie z pewnością będzie zgoła inne. Półki biurowe, podobnie jak szuflady i regały, powinny oferować odpowiednią ilość miejsca, by pomieścić wszystkie potrzebne dokumenty. Meble niepraktyczne i co gorsza nieergonomiczne skutkują o wiele szybszym zmęczeniem pracowników, a co za tym idzie spadkiem ich efektywności.

Dla jakości pracy w biurze wpływ ma też sama estetyka znajdujących się w nim mebli. Wielu pracodawców wychodzi z założenia, że pracownicy przychodzą do biura po to, by wykonywać swoje obowiązki, nie zaś napawać się doskonałym wyglądem ich stanowiska pracy. Choć oczywiście jest to prawda, okazuje się, że osoby przebywające w ładnym i przyjemnym otoczeniu, w dłuższej perspektywie czasu pracują wydajniej – jest to pochodną ich lepszego samopoczucia. Dlatego właśnie warto pamiętać, by estetyka również była jednym z kryteriów doboru mebli do biura.

powrót

W jaki sposób powinienem dobrać optymalne meble biurowe dla pracowników o zróżnicowanym wzroście, wieku i budowie ciała?

W sytuacji, w której wśród Państwa pracowników znajdują się zarówno osoby wysokie, jak i niskie, młode, jak i starsze, należy wybrać takie meble, które zapewnią odpowiednio szeroki zakres regulacji. Pozwoli to, by sami pracownicy mogli np. dostosować wysokość krzeseł do swojej sylwetki i preferencji. Nie można dopuszczać w żadnym razie do sytuacji, w której pracownik byłby zmuszony do spędzania całego dnia pracy w niewygodnych warunkach.

powrót

Podsumowanie

Podstawową cechą dobrych mebli biurowych powinna być przede wszystkim ich funkcjonalność, na drugim miejscu plasuje się zaś ich wygląd. Nie należy decydować się na zakup mebli, które są zbyt tanie, gdyż najprawdopodobniej w krótkim czasie wymagać one będą wymiany, a wówczas zamierzona niska inwestycja przyniesie odwrotne skutki. Znacznie bardziej opłacalne jest kupienie za pierwszym razem mebli solidnych, ładnych i wygodnych dlatego zapraszamy do zapoznania się z ofertą mebli marki Bartnikowski.

powrót

BARTNIKOWSKI Meble - marka mebli biurowych. Warszawa, Bydgoszcz, Katowice, Poznań, Łódź, Gdańsk, Wrocław, Szczecin, Lublin, Zielona Góra
tel/fax: 061 862 62 48 e-mail: biuro@bartnikowski.pl